قوت غالب

قوت غالب

مرا چون قوت غالب اشک باشد جای نان در سال...بگو فطریه ام را روضه خوان شخصا بپردازد
قوت غالب

قوت غالب

مرا چون قوت غالب اشک باشد جای نان در سال...بگو فطریه ام را روضه خوان شخصا بپردازد

دو راهی



اگر ز عشق غزل گفته ام اگر از کین ...



اگر به کفر سخن رانده ام اگر با دین ...



اگر به دیر مغان در پی شراب کهن ...



و یا به صومعه در گیر و دار مهر و جبین ...



اگر برای عبادت به هدیه دل بستم ...



بهشت، خانه زیبا، فرشته، حورالعین ...



اگر که دغدغه ام در بیان اصوات است ...



تکان نمیخورد ار نافم از والضالین ...



اگر که پشت علی خوانده ام نماز و سپس ...



معاویه ... و من و سفره ای بسی رنگین ...



اگر که دختر همسایه مرد از غم نان ...



و کوچه از سفر حج به ریسه شد آذین ...



اگر که خورده ام از سکه های طرح جدید ...



به قدر مکفی و لازم صد و چهل خورجین ...



اگر که بین دو راهی آدم و حیوان ...



گهی شبیه به آنم، گهی شبیه به این ...



...



نبوده دست خودم .... هجمه های آمریکاست



گهی ز روسیه آمد گهی ز کشور چین

نظرات 5 + ارسال نظر
پورکریمی پنج‌شنبه 14 مهر 1390 ساعت 23:17 http://www.malayerjon.blogfa.com

سلام سید شجاع عزیز
شعر زیبا و پرمحتوایی بود .موفق باشی........

فاطمه رجبی جمعه 15 مهر 1390 ساعت 19:34 http://f-.persianblog.ir/

از بیرون اومدم اعصابم صفره، شعرت رو بعد با حوصله می‌خونم...
.
.
.
عضو سایت هستم. نمی‌نویسم اونجا اما، فعلن می‌خوام شنونده باشم، نمی‌دونم خودم که حس می‌کنم فعلن به درد نمی‌خوره اراجیفم!!! می‌نوشتم که دق نکنم، حالا محدود شده به دفترچه‌ی شخصیم...
.
.
.
خیلی از لطفت ممنون.

فاطمه رجبی جمعه 15 مهر 1390 ساعت 20:01

الان خوندم شعرت رو...
.
.
.
زبانش یکدست نیست... شدیدن با مفهومش مخالفم و بیت آخر که دیگه ته مخالفتمه...
میانه‌های شعر حرفای خوبی داره واسه گفتن...
.
.
.
به گمونم تو باید یه زبان دیگه واسه شعرات انتخاب کنی، اینطوری نمی‌شه...

فاطمه زهرا چهارشنبه 20 مهر 1390 ساعت 22:19 http://faatimaa.blogfa.com/

فوق العاده بود
اگر که دختر همسایه مرد از غم نان ...

و کوچه از سفر حج به ریسه شد آذین ...

مخصوصا این بیت عالی بود

( دوست من مرا ببخش که گندم ها را در دریا ریختند و خواهرت از گرسنگی مرد
مرا ببخش دوست من که با هم در یک کشتی سواریم و هم را فراموش کرده ایم)

نقل قول از اون یکی علی رضا شجاع. بخشی از یه شعرشه که مضومنتی شبیه این شعر داره

حمیدرضا پنج‌شنبه 12 آبان 1390 ساعت 23:48

سلام عزیزم باریکلا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد